درباره کشور کره جنوبی

تبلیغات

اعتقادات و ارزش ها

دین،سنت و رسوم مردم کره بر اساس یک نگرش جهان مشول شکل گرفته است که مبتنی بر امیزش جالب و پیچیده و اعتقادات و ارزش های بومی و انتخابی میباشد.ایین شمنی قدیمیترین مذهب کره است که از سیبری نشات گرفته و سالها قبل توسط قبایل دوره نو سنگی به شبه جزیره عرضه شده بود.هنوز هم برخی کره ای ها اعتقاد دارند که ارواح شرور و نیکو کار بسیاری در دنیا زندگی میکنند و شمن میتواند با دنیای روحانی ارتباط برقرار کرده و از راه های مختلفی همچون وردخوانی،موسیقی و رقص محلی این ارواح را تسلی خاطر داده و یا حتی حمایت انان را به دست اورد.گرچه مردم امروزی کره نسبت به ایین شمنی احساس بیگانه ای داشته و حتی ممکن است اگاهانه ان را رد کنند ولی نگرش خود را مدیون طرز تفکر این ایین میدانند.مردم کره معتقدند که بشر بخشی از طبیعت است و اگر هماهنگ با نیروی طبیعی عمل کند میتواند قابلیت ها و توانایی های خویش را توسعه دهد.اعتقاد به خدای یگانه ای که مرکز جهان هستی بوده و برای رسیدن به تکامل باید از او تقلید نمود،در نظر گرفتن ازدواج به عنوان عامل دوام و اتحاد خانواده ها و تعریف فرد به عنوان بخشی از پیوستار یا زنجیره ای که اقوام گذشته ،حال و اینده را به یک دیگر ربط میدهد از جمله عقایدی هستند که اساسا ریشه در ایین شمنی دارند.این اعتقادات در طول تاریخ حفظ شده و با ارزش ها و باور های امروزی عجین گشته اند.

مذهب تائو نیز قدمت زیادی در تاریخ کره دارد.گرچه ایین مزبور سازمان منسجمی ندارد،ولی تاثیر ان هنوز در فرهنگ مردم کره دیده میشود.برخی از ویژگی های تائو باوری عبارتند از:تاکید بر پرورش جسم و روان،اعتقاد به روح جاوید،امکان ازدیاد طول عمر،باور به سنبل های چینی که موجب خوشبختی و سعادت میگردند و نمادی از اولین عناصر طبیعت که در وسط پرچم کره جای گرفته اند،علایم فوق در خاک بینی(فالگیری از روی نقش های خاکی)به کار رفته و هنوز هم هنگام انتخاب منزل یا ارامگاه ابدی مردم کره مورد استفاده قرار میگیرند.حتی امروزه در عصر تکنولوژی پیشرفته نیز هنگام بلاتکلیفی با فالگیران مشورت میشود.

آیین بودیسم با این پیام اخلاقی که میخواهد بشر را از منشا گناه و عقاب ازاد کند در طی قرن چهارم به کره عرضه شده و فورا گسترش یافت.بودیسم در طول پادشاهی شیلا مذهب غالب محسوب شده و تا زمان پادشاهی کوریو نیز موقعیت خود را حفظ کرد.فرهنگ بودایی در پایتخت شیلا یعنی کیونگ جوبه اوج خود رسید. در ان جا معابد به مراکز اموزشی تبدیل شدند.پیروان بودا ولی نعمت هنرهای متعددی بودند،انها بودند که میراث کره را در صنایع چاپ،مجسمه سازی و نقاشی پدید اوردند.بی رونقی ایین بودایی به خاطر سقوط پادشاهی کوریو بود.در طول پادشاهی خاندان جوسان ایین کنفوسیوس به عنوان فلسفه اعتقادی کشور انتخاب شد.امروزه ایین بودایی باز تا حدی رونق یافته است.در دهه های اخیر،مسیحیت نیز بخشی از مردم کره را تحت تاثیر قرار داده است.اولین کاتولیک ها در اواخر قرن 18 از چین به شبه جزیره کره مهاجرت کردند.پروتستانها یک سال پس از ان ها وارد شدند.در زمانی که کره دچار رکود علمی و عملی بود مسیحیت یادگیری طب و علوم امروزی را مورد تاکید قرار داد.از انجا که مسیحیت بر اموزش اصلاحات اجتماعی تاکید داشته و مبلغان مسیحی در طی دوره استعمار ژاپنی ها از مردم کره حمایت میکردند،زندگی مردم کره بیش از انچه پنداشته میشد به سمت این مذهب متمایل گردید.امروزه واژه مسیحیت مترادف با معیارهای اخلاقی سطح بالا ،اصلاحات اجتماعی  و اموزش روشنگرانه است.اخرین مذهب دنیا یعنی اسلام در طی جنگ کره وارد این کشور شد و عده ای به ان گرویدند.در حال حاضر7 مسجد بیش از 20000 مسلمان در این کشور وجود دارند.این امر موجب بهبود روابط اقتصادی و فرهنگی کره با جهان اسلام شده است.فرقه های بومی دیگر روی هم رفته 5/1 میلیون پیرو در کره امروزی دارند.در این فرقه ها از یک رهبر یا ناجی اسمانی در قید حیات یا اسطوره ای تبعیت میشود.برخی از این فرقه های بسیار ملی گرا بوده و ادعا میکنند که کره امپراتوری یگانه جهان خواهد شد.از میان همه دین ها ایین کنفوسیوس بیشترین تاثیر را بر مردم کره داشته است.



برچسب ها : ,

آموزش و پرورش در کره

سیستم آموزشی مثل اینکه شباهت زیادی با نظام آموزشی جدید دارد.

سیستم آموزشی در کره 6-3-3 هست. 6سال ابتدایی 3سال راهنمایی و 3سال دبیرستان که بعد از فارغ تحصیل شدن دانش اموزان به کالج.

تنها تفاوتی که دارد این است که از خرد سالگی وقتی کودک وارد کودکستان میشود،با درس های حجیمی مواجه میشود. این درس ها شامل ریاضی و زبان انگلیسی و  هانجا (خط مشترک بین چین و کره و ژاپن(ژاپنی ها به آن کانجی می گویند) هستند.

 



برچسب ها : ,

عکس هایی از مقبره پادشاه جونگ جو(یی سان)

توی یه پستی راجع به پادشاه یی سان مطلب گذاشتم.و اینکه پادشاه بسیار خوبی برای مردمش بوده.الان میخوام چند تا عکس از گان لئونگ (مقبرشون)که تو شهر هواسئونگ واقع شده بذارم..

از اقای کانگ جون دائه که این عکسارو واسم فرستاد ممنونم..چون خودم واقعا وقت گشتو گذار تو سایت های کره ایرو نداشتم...

 

 씨 대단히 감사합니다              

 

   

111280393721.jpg

 

1396981706760.jpg

 

1396981812304.jpg

 

1396981817712.jpg

 

 

 

      



برچسب ها : ,,,,,,,,,

همسر سلطنتی پادشاه سوک جونگ از قبیله چوی(بانو دونگ یی)

همسر سلطنتی نجیب زاده پادشاه سوک از قبیله چوی (۱۶۷۰-۱۷۱۸) یکی از همسران سوک جونگ پادشاه جوسان بود.او دختر چوی هیو وُن که به عنوان یک قدرت سیاسی شناخته شده به شمار می رفت بود.



ملکه دونگ یی در اصل به عنوان خدمتکار در قصر، به ملکه اینهیون خدمت میکرد


در سال ۱۶۹۳، در ماه چهارم از نوزدهمین سال سلطنت پادشاه سوک جونگ،او به صیغه پادشاه سوک جونگ درآمد و به رتبه سوک-وون دست یافت. در سال ۱۶۹۴، بیستمین سال از سلطنت پادشاه سوک جونگ پس از به دنیا آوردن دومین پسر خود (پس از مرگ پسر اول خود بر اثر بیماری سرخک)، شاهزاده گیوم یونینگ (شاه یونگ جو از جوسان-همون پدر بزرگ پادشاه یی سان) به مقام سوک یویی(همسر سلطنتی نجیب دوم)رسید. در سال ۱۶۹۵ او دوباره با افزایش رتبه به درجه گوای-این رسید. همچنین در سال ۱۶۹۹ با افزایش رتبه به درجه بین (همسر سلطنتی نجیب-یک مقام مونده به ملکه) با صفت سوک (به صورت تنها) رسید.


مرگ و خاک سپاری


سرانجام در سال ۱۷۱۸ در اقامتگاه خصوصی خود در سن ۴۹ سالگی درگذشت. سوک بین از چوی در باغ سوری یونگ وون در شهر پاجو به خاک سپرده شد. این سایت تاریخی به شماره ۳۵۸ ثبت شدهاست. پادشاه یونگ جو(همون گیوم یونینگ پدر بزرگ پادشاه یی سان) برای سوگواری خود در کنار قبر او یک جسیل ساخت و سنگ قبری برای او ساخت که در چهار نقطه آن مطالبی دربارهٔ او نوشته شدهاست.

همسر سلطنتی پادشاه سوک سه پسر داشت:

  • شاهزاده یونگ سو (۱۶۹۳)، در جوانی مرد.
  • شاهزاده یونینگ (۱۶۹۴-۱۷۷۶)،به عنوان پادشاه یونینگ(یونگ جو) بر جوسان حکومت کرد.
  • پسر بدون نام (۱۶۹۸)، در جوانی مرد (منظورش بدو تولده)


برچسب ها : ,,

بازگشت چند اثر باستانی کره جنوبی از امریکا

بازگشت چند اثر باستانی کره جنوبی از امریکا







خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین الملل ـ سه اثرتاریخی مهر و موم شده از دوران امپراتوری کره که یکی متعلق به خاندان سلطنتی کره و 5 اثر امضا شده از دادگاه سلطنتی چوسان باستان به مقامات میراث فرهنگی کره جنوبی بازگردانده شد.
این آثار،پیشتر توسط ماموران گمرک امریکا کشف و ضبط شده بود.

این آثار کمی پس از آن توقیف شد که یک دلال آثار عتیقه که برای ارزیابی و قیمت گذاری دعوت شده بود، مقامات پلیس را در جریان گذاشت.

این آثار مهروموم شده توسط خانوادهای از نیروی دریایی امریکا ودر زمان ترک کره در سال 1950 به امریکا راه یافته بود. این فرد این آثار را در گودالی نزدیک کاخ "دائوک سوگونگ" یافته بود که توسط سربازان چینی و کره شمالی غارت شده بود.

به گفته"یوانگ دیا پارک"از اداره میراث فرهنگی کره جنوبی، 9اثرمهر و موم شده کرهای از نظرمقامات میراث فرهنگی کره جنوبی بشدت ارزشمند هستند زیرا این آثار دارای نشان" گوجونگ" نخستین امپراتور از نسل امپراتوران کره است.



برچسب ها : ,

بیوگرافی یوم جانگ| ژنرال ارتش شیلا

یوم جانگ(یوم مام) ( ۷۸۷-۸۴۶,염장, 閻長)او یک ژنرال ارتش شیلا بود که بخاطر کشتن جانگ بوگو معروف است. او در نهایت تحت فرمان جانگ بوگو در آمد اما بخاطر تجارت برده توسط جانگ بوگو تنبیه شد و روابط آنها بد شد.

زندگی نامه


اول او یک دزد دیایی بود. او با جانگ بوگو دوست بود بعد ها جانگ بوگو فهمید او یک دزد دریایی است.او با جانگ بوگو در نهایت جنگید و بالاخره یوم جانگ شکست خورد و تسلیم جانگ بوگو شد. جانگ بوگو آن را به بردگی درآورد و یک مهر داغ بردگی بر روی پیشانی آن گذاشت تا آخر عمرش آن داغ ماند.جانگ بوگو بعد داغ بردگی آن را به ساحل برد و بر روی یک چوب آن را بست تا مردم آن را ببینند. بعد از چند ساعت جانگ بوگو که رفت آخرین بار آن را ببیند که یوم جانگ متوجه شد که او آمده است و به او گفت:(داری از ترس به خودت میلرزی و یه روزی پشیمان میشی که چرا منو نکشتی قسم میخورم یک روز خنجرمو تو قلبت فرو کنم)جانگ بوگو او را به عنوان برده به یکی از ساحل هابرد و یوم جانگ مجبور شد که در آن جا کار کند در نهایت طرف کیم یانگ (김양, 金陽, ۸۰۸-۸۵۷) یوم جانگ را برده ی خود کرد. کیم یانگ که از به قدرت رسیدن جانگ بوگو ترس داشت یوم جانگ را به کشتن جانگ بوگو ترغیب کرد. البته اشراف زادگان هم بدلیل ازدواج دختر جانگ بوگو با فرزند پادشاه سینمو به دلیل قدرتمند شدن او نگران بودند، این نیز باعث ترغیب یوم جانگ شد. او در نهایت جانگ بوگو را با فرو کردن یک چاقو درقلبش هنگام خوردن شراب به قتل رساند.

مرگ


او پس از کشتن جانگ بوگو به سراغ کیم یانگ رفت و کیم یانگ به اون قول داده بود اگر جانگ بوگو را بکشد به شیلا حمله نمیکند اما به وعدش عمل نکرد و به شیلا حمله کرد و یوم جانگ با او دشمن شد یوم جانگ تلاش زیادی کرد که کیم یانگ را بکشد اما نتوانست وی پس از مدتی در یکی از سواحل توسط تیر اندازان کیم یانگ در سال ۸۴۶ کشته شد.
 


برچسب ها : ,,,,,

بیوگرافی جانگ بوگو

 
جانگ بوگو (به خط هانجا: 張保皐) یا گونگ بوک (به خط هانجا 弓福) (مرگ در ۸۴۶ میلادی) دریانورد، فرمانده جنگی، استاد هنرهای رزمی و یکی از نیرومندترین سیاستمداران پادشاهی شیلا در کره بود. او چندین دهه بر دریای زرد و آبهای میان سواحل جنوب غربی کره و شبه جزیره شاندونگچین تسلط داشت. مرکز ناوگان کشتیرانی او در جزیره واندو در چانگهی جین (استان جولا در کره جنوبی) در دریای جنوب غربی قرار داشت، او مقام رسمی فرماندار دریایی چانگهی جین را از طرف دربار شیلا در اختیار داشت. اطلاعات زیادی در مورد زندگی او در دست نیست. در کتاب سامگوک ساگی (تاریخچه سه پادشاهی) که در سده دوازدهم میلادی نوشته شده، زندگینامه کوتاهی از جانگ بوگو آمده است. در آن به مهارت او در هنرهای رزمی و سفر او به همراه پسر عمویش یئون جانگ (정년鄭年) در جوانی به چین (در آن هنگام تانگ نامیده میشد) اشاره شده است. آنها با توجه به مهارت در اسب سواری و شمشیرزنی به ارتش تانگ راه یافتند و فرماندهان نظامی منطقه وانینگ (جیانگ سو کنونی) شدند. در قرن نهم هزاران شیلایی در تانگ میزیستند و بیشتر آنها به فعالیتهای تجاری در سواحل شاندونگ و یانگزو مشغول بودند.

جانگ از وضعیت تأسفبار هموطنان خود خشمگین بود، شیلایی های مقیم تانگ هدف مناسبی برای دزدان دریایی بودند که آنها را برای فروش در بازار به اسارت میگرفتند. در ۸۲۳ میلادی امپراتور تانگ فرمان لغو برده داری را صادر کرد و دستور بازگرداندن تمام بردگان شیلایی را به شیلا داد.
در ۸۲۵ میلادی جانگ بوگو به ساختن یک کارخانه کشتی سازی در اقدام کرد و از امپراتور هیونگدوک (۸۲۶ تا ۸۳۶) خواست تا یک پادگان نظامی برای حمایت از تجار شیلایی و امنیت دریای زرد در واندو احداث کند. در ۸۲۸ با موافقت امپراتور پادگان نظامی در واندو افتتاح شد. بقایای پادگان چانگهی هنوز در سواحل جنوبی واندو باقیمانده است.
با افتتاح پایگاه چانگهی جانگبوگو به اوج قدرت خود رسید. فرماندهان جنگی بسیاری به حمایت جانگ بوگو متکی بودند. ارتش او اگرچه به طور رسمی متعلق به پادشاه بود، اما در واقع توسط خود او اداره میشد. قدرت سپاه جانگ در این دوران به قدری بود که او توان برانداختن حکومت را داشت. البته بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی با توجه به قدرت برتر و همچنین طبقه اجتماعی جانگ بوگو از او متنفر بودند. در ۸۳۹ جانگ نقش کلیدی در به قدرت رسیدن پادشاه سینمو با برانداختن پادشاه مینای داشت. کیم ووجینگ (پادشاه سینمو) از او برای براندازی پادشاه غاصبی که با کشتن پدرش به قدرت رسیده بود، کمک خواست. جانگ بوگو از دستور کیم ووجینگ پیروی کرد . لشکر ۵۰۰۰ نفری جانگ بوگو به رهبری یئون جانگ پایتخت را تسخیر کرد، کیم ووجینگ بر تخت نشست و جانگ نخست وزیر شد. جانگ بوگو جان خود را در جریان ازدواج دخترش با فرزند پادشاه مونسانگ از دست داد. اشراف زادگان که پذیرش ورود دختر جانگ (که از یک خانواده عادی بود) را به دربار نداشتند، برای قتل او توطئه چیدند.
در ساگموک یوسا کتاب تاریخ دیگری از قرن سیزدهم آمده است که پادشاه به دسیسه های اشراف زادگان تن داده و ازدواج با دختر جانگ را رد کرد. در نتیجه دشمنی او و جانگ بوگو درگرفت. مشخص نیست که ترور جانگ بوگو توسط چه کسی (پادشاه یا اشراف زادگان) انجام شده باشد. اما در هر دو کتاب آمده است که در ۸۴۶ جانگ بوگو توسط یوم جانگ (閻長) فرستاده دربار شیلا با فروکردن چاقویی در قلبش به قتل رسید. او اعتماد جانگ بوگو را با تظاهر به اینکه از پایتخت فرار کرده است، جلب کرد و در هنگام نوشیدن شراب او را به قتل رساند. البته در شوکو نیهون کوکی (續日本後紀 ) کتاب تاریخ ژاپنی مرگ جانگ بوگو در ۸۴۱ ثبت شدهاست.
پادگان چانگهی در ۸۵۱ تعطیل شد. محل دفن خاکستر جانگ بوگو نیز نامعلوم است.
ادامه شورشها

بعد از مرگ جانگ بوگو باز هم شورشها ادامه پیدا کرد و حکومت سیلا را به قدری ضعیف کرد که دیگر هیچ وقت نمیتوانست خود را بسازد در سال ۹۳۵ میلادی زمانی که سیلا بسیار ضعیف بود گوریو به سیلا حمله کرد و با فتح سیلا سه امپراتوری کره نابود شد و به تاریخ پیوست.



برچسب ها : ,,

نگاهي گذرا به پايه گذاري سلسله گوگوريو در کره و منابع موجود در این زمینه

قرن اول قبل از ميلاد را مي توان قرن شجاعان ناميد . در اين قرن در بسياري از کشورها و حتي اديان مردان بسيار بزرگي ظهور کردند . معروفترين اين مردان ژوليوس سزار ، کراسوس ، پمپي ، اکتاويوس اگوستوس و مارک آنتوني در روم ، کلئوپاترا در مصر ، سورنا ، ارد اول و فرهاد چهارم ( پيروزمند ) در ايران ، ووتي فغفور اصلاح طلب در چين ، حضرت يحيي تعميد دهنده (ع) و بالاخره حضرت مسيح ( ع ) هستند .
در ميانه قرن اول قبل از ميلاد و پس از آشوب هاي ناشي از مرگ ووتي فغفور چين ، در حاشيه شمال شرقي امپراتوري دورافتاده هان در چين ، در جنوب سرزمين حاصلخيز منچوري بنيان سرزمين کره گذاشته شد . پايه اين بنيان توسط جومونگ با تاسيس سلسله گوگوريو در دو سوي رود يالو گذاشته شد .
بررسي منابع تاريخي:
چهار منبع تاريخي قابل اعتماد درباره جومونگ وجود دارد . سامجوگ ساگي و منبع چيني آن کتاب خدمات وزير کره اي يوا ، مجموعه شعر و نقاشي موجود در کتاب ادبي سامجوگ يوسا و بالاخره کتيبه سنگي گوانگ گاتو در قرن چهارم و پنجم ميلادي اين چهار منبع هستند .
هر چند جومونگ يک شخصيت حقيقي است ، اما برخي از شعرا و داستان نويسان چيني و کره اي يک داستان اسطوره اي براي زندگي او ساخته اند . اين داستان سازي شباهت زيادي به کارنامه ارشير بابکان ساساني يا کوروپدي کتزياس در تاريخ ايران دارد .
داستان اسطوره اي جومونگ در سامجوگ يوسا سروده شده و به تصوير کشيده شده است . سامجوگ يوسا مجموعه داستان هاي اسطوره اي به صورت نقاشي و شعر درباره سرزمين کره باستان است . سامجوگ يوسا را مي توان معادل يک شاهنامه منقش کره اي فرض کرد .
سامجوگ ساگي منبع باستاني ديگر در قرن 12 ميلادي به درخواست پادشاه کره اي به نام گوريو و براساس گزارشات تاريخ نويسان چيني به ويژه تاريخ نگارش شده به وسيله وزير کره اي دربار چين ، يوا است . اين کتاب چيني باستاني ، خدمات وزير کره اي يوا ، نام دارد . متن چيني اين اثر را مي توان سومين منبع درباره دوره ابتدايي سلسله گوگوريو دانست .
بالاخره آخرين منبع درباره جومونگ کتيبه سنگي گوانگ گاتو بزرگ در قرن چهارم و پنجم ميلادي است . گوانگ گاتو نوزدهمين شاه سلسله گوگوريو بود .
داستان اسطوره اي جومونگ :
بر طبق اسطوره هاي جومونگ پسر هاي موسو و يوها است . هاي موسو با همسرش يوها در کنار رودخانه مقدس ازدواج کرد . رودخانه مقدس چون دخترش را مقدس تر از هاي موسو مي دانست ، از کنار همسرش ربود و به بويو برد . در دونگ بويو ، گوموآ حاکم بويو ، يوهاي زيبا را به عقد خود درآورد .
در افسانه جومونگ ، يوها به وسيله نوري باردار شد و فرزند در يک تخم حاوي انسان پديدار شد . يوها تلاش کرد ، که تخم را از بين ببرد ، اما نتوانست . فرزند هاي موسو پس از تولد جومونگ ( کمانداري بسيار ماهر در زبان باستاني بويو) ناميد . جومونگ در دربار گوموآ بزرگ شد .
جومونگ بر اثر اختلاف با بردران درپي اهداف خود براي تاسيس حکومت گوگوريو از بويو خارج شد . بر طبق اساطير با اسبي راهوار بويو را ترک کرد و زماني که به اولين رودخانه رسيد ، پلي از لاک پشت ها و ماهي ها به عبور او از رودخانه مرزي بويو کمک کردند . به اين ترتيب او به سرزمين جنوبي رودخانه مرزي رسيد و از بويو خارج شد . او پس از اين در سال 37 ق.م. اولين پادشاه گوگوريو گرديد و پنج قبيله موجود در اطراف جولبون را مطيع خود کرد . او در زمان با دومين همسرش سوسانو دختر يکي از بزرگان جولبون ازدواج کرد .
جومونگ و سلسله گوگوريو :
داستان حقيقي زندگي جومونگ شکلي ديگر دارد . در انتهاي قرن اول قبل از ميلاد در دوره اغتشاشات پاياني سلسله هان در چين شمالي ، سرزمين کره از نظر سياسي تابع پادشاهي هاي کوچک منچوري بود . مهمترين اين پادشاهي هاي کوچک بويو بود . گوموآ يکي از پادشاهان سرزمين بويو بود . يکي از زنان صيغه اي گوموآ يوها نام داشت . يوها در زبان کره اي باستان به معني دختري از خداي رودخانه هاباک است . يوها از ژنرالي به نام هاي موسو فرزند به نام جومونگ داشت . هاي موسو به معني پسر بهشتي است . جومونگ در دربار گوموآ بزرگ شد و رشد کرد . داستان زندگي جومونگ هم اکنون به صورت يک سريال زيبا به تصوير کشيده شده است . جومونگ حکومت مستقل نيمه رسمي اش را پس از جدايي از بويو در سال 58 ق.م. شروع کرد .
جومونگ پس از سال ها مقاومت در برابر دشمنان اولين پادشاهي از سه پادشاهي باستاني تاريخ کره را بنيان نهاد . او در سال 37 ق.م. پادشاهي گوگوريو را در اطراف رود يالو تاسيس کرد و اولين پادشاه کره شد . جومونگ پس نشستن بر تخت نام سلطنتي دونگ ميونگ سئونگ وانگ رابراي خود برگزيد . او در همين دوره يکي از دشمنانش ، سونگ يانگ را در بيرو پايتختش محاصره کرد و همچنين قبيله مهاجم کالگال را نيز شکست داد .
در سال 34 ق.م. جومونگ قصر و دژ پايتختش جولبون سئونگ را تکميل کرد .چهار سال بعد در سال 28 ق.م. فرمانده ارتش جومونگ ، ژنرال بووانام پادشاهي اکژو را شکست داد و پرنس نشين جومونگ را عملا ً تبديل به يک پادشاهي کرد . در همين دوران مادر جومونگ يوها در بويو درگذشت و در مقبره ملکه هاي سلطنتي بويو به خاک سپرده شد . اما جومونگ رابطه خود را با گوموآ قطع نکرد .
در سال 19 ق.م. اولين همسر جومونگ بانو يه سويا همراه با اولين پسر جومونگ ، يوري از بويو گريخت و به گوگوريو رفت . در گوگوريو بين يه سويا و سوسانو همسران جومونگ اختلافات بالا گرفت . مهمترين دليل اين اختلافات بر سر جانشيني جومونگ بين يوري پسر بانو يه سويا از يک سو و دو پسر سوسانو از جومونگ ، بيريو و اونجو از سوي ديگر بود . در نهايت سوسانو و پسرانش به شبه جزيره کره رفتند و پادشاهي بائکچه را تاسيس کردند . جومونگ در سن 42 سالگي در سال 19 ق.م. درگذشت . پس از جومونگ ، پسرش اولش يوري جانشين او شد . يوري از جنگجوترين پادشاهان کره است . 28 تن از اخلاف جومونگ تا سال 668 ميلادي به سلطنت خود در کره ادامه دادند . در اين سال حکومت سلسله گوگوريو پس از 716 سال بوسيله سلسله سيلا منقرض شد .
منابع مورد استفاده :
1. Asmolov, V. Konstantin. The System of Military Activity of Koguryo.
2. Jeon Ho-tae Goguryeo: In Search of Its Culture and History.
3. Samguksagi , concerning Goguryeo, volume 13 .
4. Shin, Hyoung-Sik, History of Koguryo .
 


برچسب ها : ,

بیوگرافی لي دوهوانگ|بزرگترین دزد دریایی تاریخ


 لي دوهوانگ بزرگ ترين دزد دريايي تاريخ دنيا بود که به مدت 40 سال هيچ قدرتي از جمله ارتش دريايي خود ليشيدو و شيلا نتونستن جلوي لي دوهوانگ رو بگيرن. لي دوهوانگ با 20 کشتي و هزاران قايق خود معروف بود به 8پايي که اجازه ي هيچ حرکتي رو در دريا به کسي نميداد. کشتي ها براي گذشتن از مرز لي دوهوانگ بايد هزينه ي خيلي زيادي پرداخت ميکردن. لي دوهوانگ در طول زندگي خود 12 بار به پايتخت حمله کرد و فرماندار رو به قتل رسوند. گفته ميشد بانو جمي و لي دوهوانگ هر 2 يک روح در 2 بدن بودند. دشمن اصلي لي دوهوانگ جانگ بوگو بود که جانگ بوگو بعد از تلاش هاي بسيار تونست چند تا از پايگاه هاي مهم لي دوهوانگ رو نابود کنه تا به خود لي دوهوانگ برسه.لي دوهوانگ هزار مرد جنگجو داشت و نابودي او توسط جانگ بوگو صورت گرفت. نيون چانگ (محافظ بانو جمي) از جمله کساني بود که کشتي هاي نمک رو غارت ميکرد و تنها نمک فروشي يانگزو و چانگهي در دست بانو جمي بود. پسر لي دوهوانگ يوم جانگ بود که بعد از مرگ لي دوهوانگ ارتش لي دوهوانگ رو در دست ميگيره ولي با حرکت هاي قوي جانگ بوگو از پا در مياد و تسليم ميشه و به بردگي گرفته ميشه. بعد از مرگ جانگ بوگو يوم جانگ به همراه ژنرال ديکجي و ژنرال بيگ يانگ دوباره ارتش خود رو راه اندازي ميکنن و دوباره ترس به اب هاي منطقه بر ميگرده و دوباره هيچ تاجري از ليشيدو و ژاپن و عربستان به يانگزو نميومدن و بعد از گذشت 25 سال پسر جانگ بوگو که يوم جانگ رو به قتل ميرسونه ارتش قوي يوم جانگ در اب هاي منطقه هم از بين ميره و اينگونه ترس براي هميشه در اب هاي يانگزو و مشترک چانگهي دفن ميشه و نام لي دوهوانگ به عنوان خطرناک ترين قاتل تاريخ هنوز گفته ميشه.



برچسب ها : ,,,,

سفر هیات کمسون حقوقی به کره جنوبی

سفر هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به ریاست اللهیار ملک شاهی نماینده محترم کوهدشت و رئیس این کمیسیون به همراه آقایان حمیدرضا طباطبائی نائینی و ابوالفضل ابوترابی نمایندگان محترم نائین و نجف آباد از تاریخ 22 تا 26 دیماه به کره جنوبی سفر و با مقامات ذیربط این کشور دیدار و گفتگو نمودند. این هیات در این سفر که با هدف آشنائی با سیستم حقوقی و قضائی و همچنین چگونگی تصویب قوانین مرتبط در مجلس ملی کره جنوبی به این کشور سفر کرده بودند ضمن بازدید از صحن علنی و بخشهای مختلف مجلس ملی این کشور، با رئیس کمیسیون قضائی و عدالت مجلس این کشور و معاون وزیر دادگستری و همچنین قائم مقام وزیر برابری جنسیتی این کشور دیدار و گفتگو نمودند. هیات ایرانی در این دیدارها، گزارشی از جایگاه و نقش پارلمان در سیتم سیاسی ایران ، فرایند تصویب قوانین حقوقی و قضائی مرتبط در مجلس شورای اسلامی و همچنین رویه های معمول قضائی در سیستم قضائی ایران و جایگاه زن و خانواده در اسلام و ایران را تشریح کردند . تبادل تجربیات پارلمانهای دو کشور در تصویب طرحها و لوایج و همچنین تبادل هیاتهای بیشتر جهت بهره مندی افزونتر از این تجربیات نیز مورد تایید طرفین قرار گرفت. هیات ایرانی همچنین از یکی از زندانهای کره جنوبی که بیشتر جنبه اموزش زندانیان را بر عهده دارد بازدید واز نقاط مختلف آن دیدن بعمل اوردند. اقای احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول در ضیافت شامی که به افتخار ورود هیات در محل اقامتگاه سفیر برگزار نمودند ضمن اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور ایران و کره جنوبی ، بر اهمیت گسترش روابط فیمابین در همه حوزه ها بویژه روابط پارلمانی تاکید و اعلام داشتند برای اولین بار در طول روابط ، رئیس مجلس ملی کره جنوبی به ایران سفر خواهند کرد.

 

سفر هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی

هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به ریاست اللهیار ملک شاهی نماینده محترم کوهدشت و  رئیس این کمیسیون به همراه آقایان  حمیدرضا طباطبائی نائینی و ابوالفضل ابوترابی نمایندگان محترم نائین و نجف آباد از تاریخ 22 تا 26 دیماه به کره جنوبی سفر و با مقامات ذیربط این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

این هیات در این سفر که با هدف آشنائی با سیستم حقوقی و قضائی و همچنین چگونگی تصویب قوانین مرتبط در مجلس ملی کره جنوبی به این کشور سفر کرده بودند ضمن بازدید از صحن علنی و بخشهای مختلف مجلس ملی این کشور، با  رئیس کمیسیون قضائی و عدالت مجلس این کشور و معاون وزیر دادگستری و همچنین قائم مقام وزیر برابری جنسیتی این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

هیات ایرانی در این  دیدارها، گزارشی از جایگاه و نقش پارلمان در سیتم سیاسی ایران ، فرایند تصویب قوانین حقوقی و قضائی مرتبط در مجلس شورای اسلامی و همچنین رویه های معمول قضائی در سیستم قضائی ایران و جایگاه زن و خانواده در  اسلام و ایران  را تشریح کردند . تبادل تجربیات پارلمانهای دو کشور در تصویب  طرحها و لوایج و همچنین تبادل هیاتهای بیشتر جهت بهره مندی افزونتر از این تجربیات  نیز مورد تایید طرفین قرار گرفت.

هیات ایرانی همچنین از یکی از زندانهای کره جنوبی که بیشتر جنبه اموزش زندانیان را بر عهده دارد بازدید  واز نقاط مختلف آن دیدن بعمل اوردند.

 

اقای احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول در ضیافت شامی که به افتخار ورود هیات در محل اقامتگاه سفیر برگزار نمودند ضمن اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور ایران و کره جنوبی ، بر اهمیت گسترش روابط فیمابین در همه حوزه ها بویژه روابط پارلمانی تاکید و اعلام داشتند برای اولین بار در طول روابط ، رئیس مجلس ملی کره جنوبی به ایران سفر خواهند کرد.



برچسب ها : ,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 12
.